Oldalak

2014. március 8., szombat

Versenyre fel!

Itt az ideje felkészíteni szeretett kétkerekűnket a tavaszra. Ezt csinálom most én is, kisebb nagyobb sikerekkel.

Síelő manó, 105 centi
Első körben a régi alkatrészeket cserélgetem le, valami jobb fajtára. Első beruházásom két pár fékpofa volt. Nagyon sokat tanakodtam magammal, hogy vegyek valami olcsó egyszer használatos eldobható cuccot, vagy valami használhatót. A Shimano 105-höz kapható fékpofákra esett a választásom, mivel a Tiagrával teljes mértékben kompatibilis, de kategóriában magasabb. Az eladó azzal tudott meggyőzni, hogy a házat csak egyszer kell megvennem, és utána pár száz forintért olyan betétet teszek bele amit nem szégyellek. Szerintem fontos dolog, hogy az ember meg tudjon állni amikor akar, fontosabb mint az, hogy menjen. Gondolva a gyalogosok kerékpárúton átsurranásaira, inkább áldoztam rá. KETTŐTKÉREK!



Fullcrum 7
Mit sem ér a jó fékerő dinamikus haladás nélkül. Nézzük csak a következő kiszemelt alkatrészt, a kerekeket. Régi vágyam volt, hogy egy szép szett virítson a kis kedvencemen. Itt az idő, most vagy soha! Mivel nincs aranyalma fa ültetvényem, így kb 50000 forint alatti felni szett jöhetett szóba. Nem akartam használtat venni, mert egyrészt szükségem van a garanciára, másrészt nem akarok agyoncentrírozott  kerekeket venni. Nézegettem egy darabig a Shimano WH-R500 kerékszettet, árban is jó volt, tetszett is, de most nem akartam Shimano logót látni. Ugyan ebben a kategóriában találtam rá a Miche Race 707-re. Miche cuccokkal még annyira nem találkoztam, kipróbálni sem volt lehetőségem még, bár nagyon sokan dícsérik a Miche agyakat, kerekeket. Tovább keresgéltem. A Fullcrum Racing 7 a következő alany. Tapasztalatom már volt vele, mivel bátyámnak ilyen van. Strapabíró jószág, és az az erős racsni kattogás amikor csak gurulsz, az valami mámorító.

Meg is rendeltem, másnap hívnak a webshopból, hogy jelenleg ilyen típus náluk nincs készleten, mert épp elvitték, de merik ajánlati a Campagnolo Khamsint. Több helyről is hallottam, hogy a Fullcrumnak a Campa a beszállítója, tehát gyakorlatilag ugyan azt kapom. A márkával már volt is tapasztalatom, bár amiket használtam azok olyan idősek mint én, de láttam már 35 éves hátsó váltót hibátlanul pozicionálni. Egye fene, küldjétek. Első ránézésre nagyon szépek voltak, a csapágyazást írták, hogy nagyon jól meg van csinálva, így egy gyors kézbevétel után meglepődtem, hogy gyakorlatilag úgy csúszik, mint egy szappanos hal egy vödör takonyban.
Átszereltem a régi felniket, amivel egy kilót fogyott az országút zabáló. A maga 9,5 kilója a kategóriában már elég jónak mondható.


Most már majdnem úgy néz ki, mint egy komoly versenygép.
Jelenleg itt tartok. Kapott ma még egy új láncot (SRAM PC 971), mert a régi egy kicsit már kopott volt. Remélem gyorsan összebarátkozik majd a fogaskerekekkel.
A közreműködést köszönöm Petinek, akinél fellelhető olyan alátét is, amit Győrben egyetlen kerékpár szaküzletben sem kaptam a hajtókaromhoz. Áldás és békesség szálljon fejére!

A következő eseményeken próbálom ki a cuccot idén:
  • Márc 21: Spuri Balaton és FélBalaton Szupermaraton 2014 (Bátyám körbefutja a Balatont, én kísérem bicajjal minden nap)
  • Máj 11: Intersport Tour De Tisza-tó (Két bátyámmal Duatlon féleség, váltóban)
  • Máj 31: Tour De Pelso (Egyéniben, 6 óra az idei cél)
  • Júl 25: eXtremeMan (Az ironman távok váltóban, én leszek a bicajos)
  • Aug 23-24: 24 óra bringa (Egyéniben 600 kilóméter idén a cél)
  • És még ki tudja mikor mi... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése