Oldalak

2014. március 7., péntek

Minimál bringa építés - 1. rész

Ákos barátom hála az égnek és a geoládázásnak köszönhetően két kerekűre tér a túrák miatt, mert könnyebb mint autóval. Viszont neki egy eléggé régi és lestrapált bringája van, ami helyett egy másikat kezdtünk el most építeni. A szempontok a következők:
  • Legyen max 50 ezer forint a költség
  • 1x7-es hajtás
  • Letisztult design
  • Megbízható hosszabb távon
  • Valamint pár alkatrésznek konkrét színűnek kell lennie
Szóval a dolog elég komplex, egy ideje már agyalok, nézegetek, informálódok, hogy miből-hogyan-merre van választék. Erre jött jól nekünk most az expo, mert rengeteg alkatrészt megtaláltunk olcsón. Már csak a váz kérdés volt hátra, hogy honnan szerzünk, veszünk vagy egyáltalán, hogy milyet. Szerencsére kaptunk egyet egy barátunktól, ami neki nem kellett, így ez a gond elhárult. Nem egy nagy szám, de szép alapot lehet összetenni belőle.
Maga a bontás nem volt nagyon nehéz, sokkal rosszabbra számítottam a rozsda mennyisége miatt, de szinte minden csavar könnyedén kijött, így eléggé gyorsan sikerült haladni vele egészen a hajtómű bal oldaláig, ahol megakadtam, ugyanis megszorult vagy összerohadt (szabadon választható). Továbbmentem a kormányra, azt is hamar sikerült lebontani, de ott meg a rögzítő gyűrűk nem engedtek, aztán az üléscső is megszorult, tehát eddig jutottam vele most.
Annak ellenére, hogy sokat nem melóztam vele, eléggé sok mindent sikerült leszedni, legalábbis a romok alapján, amiből egyedül talán a fékkarok lesznek használhatóak. Minden más csere vagy új.
A vázon lesz pár átalakítás is, mint például az első váltó bovden szemek levétele vagy a régi fékbovden központosítója hátul, és ilyen apróságok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése