Oldalak

2014. március 5., szerda

Geoládázós túra

Elterveztük, hogy ebben a jó időben sokat fogunk tekerni, valamint a terveink között még mindig szerepel minél több geoláda megtalálása, így jött az ötlet, hogy a szombati expo után vasárnap elmegyünk egyet tekerni, túrázni, s közben megpróbálunk minél több ládát megtalálni. Mindezek után már csak a tervezés maradt hátra, végül a szigetköz mellett döntöttünk, de most nem geocaching.hu-s, hanem geocaching.com-os ládákat terveztünk megkeresni.
A túratervet Ákos készítette el, és azt kell mondjam, baromi jól meg lett tervezve, volt mindenkinek egy listája a megtalálandó ládákról és azok koordinátáiról, plusz térképet is nyomtatott, ahol jól látható volt, merre is járunk.

Az indulást 9-re terveztük, végül kis csúszással fél 10-kor indultunk. Most csak hárman voltunk, Ákos, Peti és én. Ákosnak most jelentleg nincs használható bringája, így Peti kölcsönadta neki a peugeot-t, és ő így a hardyval ment. Összesen 47 geoládát írtunk fel, amit meg akartunk keresni, mind egymás után jött szépen sorban, így kellemes tempóban bringáztunk, s egy-két kilométerenként megálltunk ládát keresni. A Kálóczy tér volt az első megállónk, innen az Aranypartra mentünk, majd a Püspökerdőbe. A Püspökerdőben volt egy kis kitérőnk a .hu-s ládához, mert azt hittük az a .com-os is, csak akkor láttuk, hogy mégsem, bár akkora kitérő nem volt.

Ezután Győrujfalu felé vettük az irányt, itt az egyik ládánál elidőztünk egy ideig, hiába kerestük, nem találtuk, de hittünk a loglistának, miszerint pár napja megtalálták, így nem adtuk fel a keresést. Végül egymást akaratlanul is, de rávezettük a megoldásra, s megtaláltuk a ládát, s egy nagy élménnyel gazdagodtunk, hiszen ilyen ötletes rejtéssel még nem találkoztunk, nagyon jól megcsinálták. Aztán továbbindultunk, s Újfalu határában a kavicsbányáknál is volt egy láda, amihez én nem mentem le, mert nagyon nagy volt a sár, és nem volt megfelelő sarazós ruhám, így míg a többiek dagonyáztak kicsit, én művészkedtem, és egyensúlyba állítottam a bringámat. Minek is kéne kitámasztó? :) Amit sajnálok, hogy emiatt pont nem figyeltem, mert ahogy Petiék elindultak a láda felé, egy őzt ijesztettek el akaratlanul is, és átfutott előttem, de mivel én a bringámra figyeltem, nem láttam. Itt is elidőztünk egy ideig, a fiúk keresgélték a ládát egy jó negyed óráig, míg végül megtalálták, s kiderült, hogy már az elején is meg lehetett volna, hiszen Ákos keresgélt a közelben, de valahogy elkerülte a figyelmét.

Ezek után még jó pár ládát kerestünk és találtunk is meg, találkoztunk megint egy nagyon ötletes rejtéssel, bár itt hamar meglett a geoláda. Győrzámolyba érve egy multiládát kerestünk, ez volt az egyetlen multi, amit erre a napra felírtunk, s hamar ki is derült, hogy Peti már megcsinálta ezt a .hu-n, de azért leellenőriztük. Kiderült, hogy a .com-on valaki bejelentette, hogy a láda első része eltűnt, holott Peti jól tudta, hogy az megvan, így leellenőriztünk a koordinátákat, és ki is derült, hogy az bizony megvan, csak jól el van rejtve. Ekkor sajnos történt egy balesetünk, Peti ideiglenes tárolóként a kitámasztott peugeot csomagtartóját használta a fényképzeőgépének, s mikor továbbmentünk volna, Ákos ezt nem vette észre, és szegény fotógép a földre zuhant, pont az optikájára, és tönkre is ment. Ez kicsit elrontotta ez eddigi jó hangulatunkat, bár a további tekerés és ládázás kicsit elvette a figyelmet, de azért érezhető volt, hogy nem olyan, mint az elején.

Ezután továbbhaladtunk Győrladamér - Dunaszeg - Dunaszentpál útvonalon, közben szintén ládákat keresgélve, majd a Bolgányi hídnál álltunk meg hosszabb időre, hiszen itt is volt egy láda, de ez egy 4.5 erősségű volt, amit meg is éreztünk, hiszen kb. 30-40 percig biztosan kerestük, de nem adtuk fel, s végül megtaláltuk ezt is, s szintén egy nagyon ötletes rejtéssel találkoztunk, így még nagyobb élmény volt a megtalálás. Itt már tudtuk, hogy nem lesz időnk sokkal több geoládára, s nem fogjuk teljesíteni a 47 megtalálást, így hát elindultunk Kunsziget - Öttevény - Abda útvonalon Győr felé. Itt már csak tekertünk, míg végül teljesen be nem sötétedett, és közvilágítás egy-két helyen nem is volt, lámpát pedig csak én vittem, de tudjátok, azt a "semmilyen fényű, inkább csak villogónak nevezhető, fénykibocsátó szerkezetet", így én csak követtem a fiúkat, akik a helyismeretük miatt tudták, merre kell menni.
Végül épségben hazaértünk, a táv, amit megtettünk 58.3 kilométer volt, összesen 25 ládát sikerült megtalálnunk, de tervezzük, hogy amint lesz megint egy kis időnk, és az időjárás is olyan szép lesz, mint most hétvégén, akkor folytatjuk ott, ahol abbahagytuk.

Azt kell mondjam, ez egy tökéletes hétvége lett volna, de sajnos semmi sem lehet tökéletes, ez nálunk most épp a fotógép miatt romlott el kicsit, de mindenesetre tekerni végre egy hosszabb túrán, a jó időben, nagyon hiányzott már.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése