Oldalak

2013. március 31., vasárnap

Panelban takarítás!

Mit lehet tenni egy bringamániásnak, ha odakint rossz az idő, és panelban lakik? Szétszedi a bringát, és letakarítja. Persze ez felém nem megy olyan egyszerűen, egy kis jókedv és hülyülés mindig van mindenben.

Mindennek az előzménye az volt, hogy tegnap este elszállt mindkét fékem, semmi fékhatásom nem volt. Így is jöttem haza melóból. Tiszta élvezet. Szóval akkor álljunk neki takarítani, amint lehet.

Szóval ma szóltam Dynának, hogy ha ráér jöjjön le, aztán dokumentáljon, meg hülyéskedünk kicsit, mint ahogy szoktunk. A Konát átnézve nem is csodálom, hogy nem volt fékem. A régi sár ráfolyt mindenre, a tárcsa pl. ilyen volt:

Szóval lesz mit takarítani. A célom az volt, hogy teljesen szétbontsam a bringát, de sajnos a tudásom kevés volt egy két dologhoz, így csak a fékeket, meg pár apróságot bontottam le a kormánnyal együtt.
A bringára amúgy is ráfért a bontás, mert amikor megvettem, már régóta állt, kis frissítésként jót tesz neki. Most derült ki pl., hogy a stucni 4 csavarjából csak 3 volt meghúzva rendesen, az egyiket kézzel ki tudtam tekerni. Ezek után a kerekeket vettem célba.
Leengedtem őket, majd meglepetésemre a külső olyan szinten rá volt gyógyulva a felnire, hogy kézzel nem tudtam levenni. Ha Dynának nem lett volna leszedője, akkor sosem szedem széjjel, és így is csak nagy nehezen tudta ő is széjjelszedni. Közben az előtér egy kisebb csatatéri bringaműhellyé alakult át:
Ezek után jött a móka része. A váz villástól bele a kádba, és zuhanyoztatás, fürdetés samponnal, dörzsölés:




Miután én tiszta víz és kosz lettem, a váz pedig tiszta, kitettem száradni, és jöhettek a kerekek. Mire leverettem, és átsikáltam mindent, kezdett körvonalazódni a kép, hogy a fürdőt is lassan újrafesthetem, mert a falakra is fröcsögött rendesen.
Ezek után már csak az összeszerelés volt hátra, de mivel esteledett, így már az állítgatás csak holnapra marad. Villanyfénynél nem szeretek játszani vele. Szóval végre ismét tiszta a gép, de még van vele meló, mire használható lesz.

6 megjegyzés:

  1. Szép munka. Azt hittem csak én áldozok rá annyi időt, hogy állványra fel, kerekek ki, és alapos átmosás, lánctakarítás, majd kenés és szárazra törlés, de akkor ezek szerint van komolyabb hardlife:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lenne hozzá tudásom, és szerszámom akkor a legutolsó csavarig lebontanám.

      Törlés
  2. Szép munka! Egy, "hogy kapjuk szét a cangit" posztot dobhatnál az olyan idülteknek mint én...akkor esetleg azt a farnehéz kivénhedt öregemet is szétszedném ráférne, mondjuk egy dupla felni sem ártana neki...olyan nyolcast tettem bele az ünnep örömére, hogy öröm nézni :D Az eső és az úton hömpölygő víz miatt nem látszódott hogy a csatornafedőből hiányzik néhány rács és fejre álltam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem semmi komoly baj nem lett belőle. A szétszedéses post nem lenne rossz ötlet, de nincsen hozzá szerszámom. Amúgy pedig egy 5ös inbusszal a mostani bringák 70%át lelehet bontani:)

      Törlés
  3. Szólj, mit kéne szétszedni, kerékcsapágyak, bármi, mondjuk a monoblokkod spéci, ehhez pont nincs szerszámom, de a hagyományosak mind mennének szerelés szempontjából. Le is tudjuk akár majd videózni, fotókkal dokumentálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát majd előbb utóbb mindenképpen jó lesz. De tervezem én is egy komolyabb szerszám készlet beszerzését. De az ötlet semmiképpen sem rossz.

      Törlés