Oldalak

2013. július 16., kedd

Rendhagyó post: Komáromban jártam

A mai napon volt egy kis dolgom Komáromban, így meló után átugrottam oda vonattal a bringával együtt. Könnyebb úgy az élet, hamar el lehet jutni bárhova, ha fotózni akar az ember pár dolgot.
Akik ismernek, tudják hogy millió+1 dolog érdekel, és ha van nálam fotógép, mindig van mit kattogtatni. Így volt most Komáromban is.

Bringás szempontból érdekes a város, rengetegen tekernek, és Győrhöz viszonyítva a közlekedők jobban el is fogadják, és jobban figyelnek a bringásokra is, ami pozitív. Viszont az állomástól tekeregve bringaútnak a nyomát se látni szinte sehol. Van pár kisebb járdával közös szakasz, de jellemzőbb az úttesten való tekerés.
De eme poszt most kicsit inkább a hobbyjaimról szól inkább, mint a bringázásról.

Egyik régi hobbym a vasút. Elcsodálkoztat mindig, hogy egy kupac fém mekkora tömeget képes elvontatni, és mekkora erőt tud kifejteni. Akik nem nézik meg alaposabban, azoknak csak kék, piros, esetlegesen színes, új vagy régi, koszos vagy tiszta. Pedig a vasút a maga módján is varázslatosan színes és sokoldalú.
Sokféle mozdony létezik Magyarországon is és még többféle vagon. Személy- és tehervagon terén egyaránt nagyon nagy a típusok palettája.
A képen szereplő két mozdony közül a narancs-zöld mozdony az osztrákok mozdonya, a fekete-vörös pedig a szlovák vasutat gazdagítja. Az osztrákot párszor már fotóztam, de mindig más szerelvény összeállítással közlekedik, ez is ad neki egyfajta plusz varázst, hogy az adott mozdony vajon most épp mit vontat. A szlovák géppel viszont még nem találkoztam eddig még csak képen sem, így teljesen új volt számomra. Komáromban ritkán járok, Győrben pedig ritkán közlekednek. Ott a magyar vagy az osztrák, esetlegesen a magánvasutak mozdonyai fordulnak elő. Szóval ezt még ki kell nyomoznom, hogy micsoda is valójában.
A másik, ami sokat foglalkoztat a vasút terén, az a logisztika, hiszen egy-egy szerelvény nemcsak egy gyárat szolgál ki a legtöbb esetben, hanem elér egy várost, ahol szétszedik, majd kisebbenként folytatja az utat esetlegesen egy másik szerelvényben.

A másik dolog, ami az érdeklődésemet egyre jobban felkelti, az a hajózás. Egyelőre megmagyarázhatatlan, miért, és nem is értek hozzá kicsit sem, de a méretei mindenképpen lényűgözőek.
Az a poénos az egészben, amiért kapcsolódik ez az egész a bringázáshoz, hogy nagyon sok olyan bringás van aki szeret fotózni, szereti a vasutat vagy a hajózást. Valahogy ez a pár dolog sokaknál összefügg. Bár ezek miatt viszont nagyon kellemes beszélgetések és találkozások szoktak kialakulni mindenhol.
Kíváncsi lennék, vajon köztetek olvasok közt, mi a vélemény erről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése