Oldalak

2013. július 7., vasárnap

Ismét UMF!

Mint a hét elején történt túra után írtam, a Hardyval, vagyis a teleszkóppal nem kevés gond akadt hirtelen. Nos, ennek orvoslása megtörtént. Bár még a műtét sikere kérdéses, ezt az idő fogja eldönteni.
Az elfolyt olaj és fellazult csavar egy egészen nevetséges hibának tudható be, a csavarban levő O gyűrű elmozdult a helyéről valamitől.
Aztán a teleszkópot átnézve utolért engem is az 55R-ek átka, a jobb oldali olajhiány miatt a bal oldalában levő patron megadta magát. Nekem szerencsém volt, hogy 2 évet kibírtam vele, sokak 2-3 hónap után cserélik már. Típus hiba, de akkor is egy remek teleszkóp.
Beszélgettem a szervizben a srácokkal, és megegyeztünk abban, hogy mint sokan, ez is nyílt olajfürdősre lesz átalakítva. Ehhez megkellet fúrni a patront.

Aztán le lett takarítva, majd lehet összeszerelni az egészet. Olajat kellett már csak tölteni bele, és kész a teleszkóp.
A további hibák, mint a bringa recsegése, orvosolva lett gazdagon szilikon sprayvel minden csavarnál és kötésnél. Most már semmi hangja nincsen. A hátsó defekt egyenlőre csak új belsővel lett megoldva, mert a külső valahol úton van.
A bringát kipróbálva aztán nagyon kellemesen meglepődtem, a teleszkóp mozgása eddig sem volt rossz, de most viszont nagyon nagyon szépen teszi a dolgát. Van egy kis szörcsögős hangja, de az a legkevesebb. Ismét egyben van, és jobb mint az utóbbi egy évben, az biztos. Ha megjön a gumi, akkor rakok fel róla kompletten is képet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése