Oldalak

2013. április 22., hétfő

Kona szerelés

Üdv. Egy hete nem jelentkeztünk semmi újdonsággal vagy történéssel. Ennek oka, hogy éjjeles voltam a héten, és sajnos nem igazán volt értékelhető szabadidőm a bringázásra, csak ilyen apró-cseprő dolgok, amik említésre is alig méltóak, mint a munkába járás.

De aztán a hétvége bőséggel meghozta az elmaradt élményeket. Az elmúlt két napot szinte végig nyeregben töltöttem valamelyik kerékpáron, de ennyire nem akarok előre szaladni, kezdem az elején.

Szombaton, mivel Bringapolisz felvonulás volt Győrben délután, úgy döntöttem, a Kona rendetlenkedő első fékjét meg kell csinálni. ha már azzal akarok menni. Első ránézésre nem volt annyira nehéz feladat, kicsit kellett volna a tárcsát centírozni. mert valami jószándékú emberke figyelmetlenségből nekidöntött valamit a bringának, plusz beállítani.
Ezzel a résszel nem lett volna gond, de mikor megnéztem, és próbálgattam jobban a dolgot, a fékkar behúzásával a féktest valahogyan nem akart alap helyzetbe visszatérni. Hayes MX-2 tárcsafékek vannak rajta, arról nagyon nem hallottam a típussal kapcsolatban, hogy a feszítőrugó adta volna meg magát, így két lehetőség jött számításba:
- vagy tiszta retek a bowdenház, és akkor olcsón és gyorsan megúszom.
- vagy valahol a bowdenházban szálszakadás miatt akadt meg a bowden, és akkor szombat reggel révén nem kellemes helyzetbe csöppenek.

Sajnos a második lehetőség igazolódott be, de szerencsére Barni ki tudott húzni a pácból, és mondta, hogy ha ráérek, guruljak át, és megoldjuk a centrírozással együtt. Hamar nyeregbe ültem, és kis kóválygás után, első fék nélkül oda is találtam.
Hamar állványra is került, és aztán Barni neki is állt szétszerelni az elejét, amit én nem bántam, mert jobban ért hozzá, és mindig tanulni lehet valami kis apróságot tőle, plusz panelben ilyen lehetőségei az embernek eléggé nehezen vannak. A kereket kivéve lefektette a fűbe, hogy lecsavarozza a tárcsát róla, de ezelőtt még kicsit a művészhajlam magával sodort egy pitypangos kép erejéig.
Miközben leszedte a tárcsát, megbeszéltük, hogyha már leszedte a tárcsát, akkor nézzük meg az agyat is, milyen állapotban lehet, hiszen se márkajelzés, se semmi nincsen rajta, és ha valami noname agy, akkor lehet óvatosabban kellene terhelni. Valamint kis állapotfelmérésnek sem rossz, hogy mégis milyen állapotban van belülről a gép, hiszen ahhoz sokat nem tudtam nyúlni szerszám és normális hely hiánya végett.
Na, de vissza a tárcsához, nem volt egyszerű játék, de nagy nehezen azért sikerül jóra megcsinálni a centrírozást. Nem tökéletes, de kategóriákkal jobb mint volt, és úgy is le lesznek cserélve, csak addig húzza ki valahogyan.
Aztán az agy szétszedése következett, (mint mondtam egy bowden miatt jöttem át első sorban) szétszedve, kitakarítva látszott, hogy bár valami noname agy, de nem rossz állapotban. Oldalanként 9 nagy méretű csapágy golyó van, és viszonylag elfogadható állapotú zsírban. Biztos, ami biztos alapon ki lettek szedve, letakarítva, és egyelőre félretéve. A kónuszt megnézve két helyen látszott, hogy kapott nagyobb ütést is, már aminek a helye megmaradt sajnos. Egy darabig még bírni fogja kitakarítás után, aztán majd Novatec agyak lesznek helyette. Ez a gond is elhárítva, nagyon jó.

Az összerakás során Barni szólt, hogy kicsit nehezen és darabosan forog a kormány, ami így állványon könnyen érezhető. Akkor szedjük szét a kormányt is dologra jutottuk. (Még mindig csak a bowdenért mentem át.) A dolgot úgysem elleneztem, legalább rájövök, múltkor takarításkor mi volt az, amit elrontottam, és nem jött ki a helyéről. A villa most sem adta magát könnyen, nem akart kijönni a helyéről. Ekkor fogtuk a kormányrudat, az első villához lekötöztük, jobb ötlet és eszköz hiányában hirtelen egy hosszabitóval, hogy ne kelljen fogni, és egy fadarabot a villa tetejéhez helyezve finoman, kalapáccsal kikalapáltuk. Ekkor váratlan meglepetés ért, amit nem gondoltam volna. A kormánycsapágy és a villa is eléggé rozsdás volt, és nem a múltkori mosás miatt, hanem már jó ideje nem volt kitakarítva, és ezért nem is akart szétcsúszni.


Miután ezt nagy nehezen letakarítottuk, és átzsíroztuk, az idő szűkössége miatt gyorsan összeraktuk, és beállítgattuk a féket, bár fékpofát mindenképpen cserélni kell rajta fizetés után, mert jelenleg kettő darab 5 forintos a távtartó kopás miatt. Nem szenvedünk hiányt kicsit homemade megoldásokból, néha nincsen más lehetőség, meg kell oldani. Barninak köszönöm szépen a segítségét, és hogy majd valamikor szétborítjuk a bringát teljesen, amit lehet, átvizsgálás céljából. Csak még nem tudom, akkor mivel menjek át. Teleszkópprobléma?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése