Oldalak

2014. február 24., hétfő

Merida szerviz

Végre kezd jó idő lenni, bár ezt félve írom le, nehogy aztán megváltozzon... :) Nah, de lényeg a lényeg, a jó idő közeledtével úgy döntöttem, elviszem a kis Meridámat egy teljes átnézésre, mert már rá fért szegénykére. Amiről tudtam, hogy a baja, a nyolcas az első kerékben, plusz ráférne egy kis olajozás, váltó beállítás, plusz a láncom is megnyúlt kicsit, így mindenképpen esedékes volt, hogy elviszem egy teljes szervizre. Ami motivált még benne, hogy a Peppében még február végéig akciós mindez, így pénteken elmentünk Petivel, megmondtuk, mit szeretnék, és mondták, hogy hétfőre menjek vissza, addigra kész is lesz. Tudni kell azt is, hogy szegény nyergem megsérült még régebben, kicsit felhasadt, s szegény hasadás idővel egyre nagyobb lett, majd egy kis esőt is kapott, végül foszlani kezdett, plusz a zselé is kezdte megadni magát, így céljaim között volt, hogy új nyerget is veszek, hiszen ez se esztétikailag, se sehogysem maradhat így... A képen is látni fogjátok, hogy menthetetlen volt a helyzet:


Eljött tehát a hétfő, első utam munka után a Peppébe vezetett. Henrik szépen megszervizelte a kicsi bringámat, megzsírozta az agyakat, a monoblokkot, a féket, váltót beállította, a kerekemet centírozta, valamint cserélte rajta a racsnit és a láncot, plusz választottam magamnak egy új nyerget is. A nyereg nekem nagyon bejön, mind külsőre, mind kényelemre, bár Peti szerint kényelmetlen, de én lány vagyok, így érthető a véleménykülönbség e téren. Remélem hosszútávon is pozitív tapasztalataim lesznek az új nyergemmel kapcsolatban, eddig bevált, bár nem mentem vele valami sokat. 


Ennyire amúgy még sosem volt bringám átnézve, így baromira meglepett, hogy mennyire észrevehető, ha például újrazsírozzák a monoblokkom, sokkal könnyebb volt tekerni.

Mostanában még kisebb alakítások is történtek a bringámon, sebességmérő terén a költségkímélő megoldás mellett döntöttem, már csak azért is, mert Petinek volt felesleges CatEye adaptere, nekem pedig egy órám, rátettük a bringámra, az órát lenulláztam, és tökéletesen funkcionál. :)
A másik apró újítás szintén ma történt a Peppében, Bencétől kaptam egy első sárhányót, kicsit méretre szabta nekem, mert amúgy nagy lett volna, de átmeneti megoldásnak tökéletes, én nagyon örülök neki, mert a másikat nem annyira szerettem, a Merida feliratomat is eltakarta, valamint szinte semmit sem védett, ez azért valamivel jobban fog funkcionálni, míg nem lesz pénzem egy új párra. 
Másik apróság, lecseréltem a műanyag kis pedálomat Dyna régi pedáljára, ami amúgy Petié, így szegény elég ütött-kopott, de még így is kategóriákkal jobb, mint a másik, és tökéletesen funkcionál, idővel egy újat is beszerzek... :)

Következő újítások, amiket tervezek a közeljövőben: egy csomagtartó táskával, a túrák megkönnyítése miatt,  egy komplett hajtás csere, váltó csere, valamint hosszú távon egy új villát is szeretnék... Remélem összejön... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése