Oldalak

2013. december 8., vasárnap

Üdv újra!

Mivel a suli sok időt elvett, továbbá nem volt olyan túra, amit érdemesnek véltem, hogy megosszak veletek, most a legutóbbi "lightos" tekerést mutatnám be. Azért 1 héttel később, mert időhiánnyal küszködve most érkezett el a pillanat, hogy pötyögésbe kezdjek...



Istvánnal megelőzőleg Győrújbarátot 3-szor is bejártuk keselyűk módjára, s mivel én már a síkra vágyódtam, ezért Szigetköz volt az úticélunk. 3-an vágtunk neki, István, Tamás és Én.

Úgy terveztük hogy Püspök-erdő mellett a töltésen haladva, Győrújfalut elhagyva vágunk át a szigetközi úton, és a szántások mellett földúton eljutunk Ásványráróig.
Igen ám, de mivel esőzések után voltuk, illetve munkálatok folytak a töltésen, ezért a bringáink igencsak megragadtak a sárban és szenvedés lett volna az a rövid kis 1 km-es szakasz.
Győrújfalura be kellett térnünk, és redukálni a töltést, mert gumicsizmával nem készültünk, azzal teljesíthető lett volna a táv.

Folytattuk utunkat, pocsolyával, tocsogóval nem törődtünk, mert már elég sárosak lettünk, továbbá ott az EcoBubble, majd kimossa a "mocskunkat" A hajtás fokozatosan leépült, a fogaskoszorú kezdetben a 7. keréken ellenkezett, aztán a 6.-on is rakoncátlankodott, végül az 5.-en úgy ahogy megállapodott, és aszfaltra juttatott. Voltak szakaszok, ahol kicsit a konyhában éreztem magam, mintha rántott hús készülne...
Egy kis sár, egy kis gyöngykavics, egy kis fűszál/levelek. Majd újra. Hasonlított a folyamat a liszt, tojás, panírmorzsa kombinációra, de a végeredményt inkább csak leverettük az aszfaltra Ásványrárótól Győrig.
Hazafelé az úton már igencsak lehűlt az idő, nem volt már kellemes tekerni elgémberedő lábujjakkal, de bírni kellett. Majd' hogynem beértünk Győrbe, de Győrújfalun István hátsó kereke szelelt, "szerencsére" ki tudta próbálni a defektjavító spray-ét, ami kihúzta a csávából. Sikeresen hazaértünk.

Másnap aztán jöhetett a kemény meló. Mégsem lehet a sarat rászáradva hagyni a kerón, mert károsít is nomeg nem túl esztétikus. Délelőtt 10-kor nekiláttam, bringa állványra fel, kerekek ki. Mosás.
Alaposan tisztítottam, mert a hajtómű csapágyastul kikerült, fékbetétek is kaptak tisztítást, fogaskoszorú a kerékről lekerült, brigéciolos mosást kapott a lánccal együtt.
Miután összeraktam a gépet, rövid teszt, és tudatosult bennem, hogy a teleszkópot lehet hogy
most kell generálozni...
Nemigen akart mozogni, valahogy a kenést hiányoltam. Így aztán hamar állványra vissza, teló ki, és azt is szétkaptam. Jól sejtettem, mert olaj már nem sok volt benne, mocsok is volt rendesen, így hát rendbe kell tenni, mint a kisbabát. Kitörlés, takarítás, zsír, "babaolaj" , pelenka ( összeszerelés ).
Mivel este 7 volt már - közben volt egy ebéd, és hoztak építőanyagot is - így az aznapi tesztelés elmaradt, de másnap első dolgom az volt, hogy megnézzem, sikerült-e helyreállítás.
Pár kör, konstatáltam, hogy újra szépen mozog a teleszkóp, sár hiányában a lánc is szépen fut, a fékbetéteknek kell csak egy kicsit visszakopniuk.

Mint utólag megtudtam, István a nagynyomású erejével hamarabb megoldotta a dolgokat, de én nem csípem annyira ezt a módszert.




Végezetül annyit, hogy most a sarazásból egy időre elég, hidegben nem jó szerelni....





ui: Ha más is bejárná e útvonalat, mi erre haladtunk:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése