Oldalak

2013. augusztus 24., szombat


Helyzetjelentés: 1 hónap után ismét a blogon.


Mivel a pesti hazaút óta mondhatni semmiféle komolyabbnak nevezhető bringázás nem volt, - csak a munkába járással járó 6 km-es szintentartás - ezért most egy kisebbféle bringatörténelemmel reprezentálnám, hogy mivel közlekedtem, illetve közlekedem is jelenleg.

Kezdjük is a sort az első "komolyabb géppel".




Active Skipper. A név semmit nem mond, viszont jópár túrát végigvittem vele, többek között a Fertő-tóhoz is elvitt. Kezdő bringának kiváló volt, de aztán a vázméret miatt (  20" ) váltanom kellett, no meg valami jobb bicajra is vágytam.

Na aztán jött a szarvas, alias Capriolo Monitor Man.



Nem volt könnyű nagy vázméretű bicajt találnom, és egyedileg összerakni, de hosszas keresgélés után Tatán sikerült egy helyi bringaboltban igényeim szerint átalakítattni a gyári felszereltségű Monitor-t.


 Először úgy voltam vele, hogy jól van, nem lehet rá hátulra tárcsaféket tenni, majd valami komolyabb V-fékkel is boldogulni fogok. Aztán telt az idő, hosszas tekerések után ráeszméltem, hiányzik hátul is a Disc.

 Így aztán következett az újabb agyalás, hogy mi lenne célszerű, eladni a bringát, venni másikat, vagy megtartani ezt, és spontán egy bringavétel. Hát egyik sem, mert volt más is a tarsolyban. Mégpediglen a vázcsere.

Akkor keressünk vázat. Netet bújva először a használtak között szemezgettem, de rábukkantam egy igencsak szép vasra, vagyis alumíniumra, ami árban is korrekt volt, és kielégítette az alábbi szempontot is: Nagy vázméret. 23 Coll. Ridley Scorpion, a belga vázkészítő mesterek remeke,Így aztán kész lett a kétkerekű ketteslétra, vagyis még nem nem, de rövidesen összejött.





Capriolo-ról átkerült jópár alkatrész, villa, kormány, stucni, hátsó váltó, nyereg, stb. Összeírtam, hogy mi kell Ridley-re, mi kell a bontott Monitor-ra, megrendeltem, és már csak a futárra vártam. Közben, kerékszettet, is kerestem, ami aztán nem újonnan került hozzám, hanem egy igen jó állapotú Rodi Excalibur DH szettet tudtam magamévá Pécsről.





Amint minden szükséges alkatrész nálam volt, nekiláttam az át/építésnek. Szépen alakult minden, de a monoblokkal voltam egy kicsit meglőve, mert nem tudtam behajtani. (mivel sok szerszámom van már, de még pont ez hiányzott) Aznap már üzletek zárva voltak, de másnap sikerült venni. Minő véletlen, hogy épp aznap volt Bringapolisz, amikor a bringám még csak romokban állt. Volt is kapkodás és az idő hiánya miatt az első váltót nem tudtam tökéletesre behangolni, de másnap pótoltam e mulasztást.



Azóta jópár ezer km-t megtettem vele, de mivel az átépítéskor nem volt mindenre annyi keret, hogy tökéletes legyen, ( mondjuk szokták mondani, hogy sosem végez az ember vele, mindig módosít ) ezért a korábbi betegségeket nyár elején orvosoltam. Ez a 8-as fogaskoszorú volt, amit a 8-as Altus váltókar követett. Mindenképp 9-es rendszerre akartam váltani, így hát, mivel a a lánc is kinyúlt, újabb 8-s láncot nem akartam már, ezért komplett hajtáscserét követtem el. No és hogy a durván 5000 Ft-os tételű lánccserét megspékeljem, lett egy 9-es Deore váltókar, HG-61-es sor, HG-73-as lánc, és egy Deore Holowtech II-es integrált hajtás is (26-36-48) az áttétel javára. Nézegettem, hogy hol mit, mennyiért lehet megkapni, de mivel ismerősöm már rendelt a Rose-ról, ezért én is hozzájuk fordultam, amit tudtam, onnan rendeltem, hatalmas kedvezménnyel, a magyar árakhoz képest. Rettentően megérte Németországból rendelni, korrekt cég.


Kis kitérő:  1 nap, 3 gumiszett. 




Amire cseréltem Black Jack-ről az aszfalt miatt: Kenda K90 Slick



Scwalbe Crazy Bob  Köszönet Petinek, hogy tesztelhettem, na meg hogy egy napra felbolygathattam az UMF-t. Király gumi, teszt előtt kételkedtem benne, de amint minden gumim elkopott, megeshet, hogy erre fogok beruházni, úgyis aszfalt a pályám.



Most ez van fenn jelenleg is. Continental Traffic. Kicsit bütykösebb, de most kell, ami megdolgoztat és felerősít.

A post lényegére visszatérve egyelőre eddig tart a kronológia.

Mellesleg a Capriolo bringám eladási státuszban áll, akinek megtetszik, írjon nyugodtan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése